grudzień 28 2017 0Comment

Nowy Rok i Nowości w MCS Serwis i Naprawa Maszyn

Nowy Rok i Nowości w MCS Serwis i Naprawa Maszyn

Nowy Rok i Nowości w MCS Serwis i Naprawa Maszyn to wpis nawiązujący do powracającej już technologii plastikowych dróg…

Część z naszych klientów to jedni z większych wykonawców dróg, po których można poruszać się w Gorzowie Wielkopolskim, jego okolicach jak i całej Polsce.

Dotychczasowy proces budowy drogi jest długotrwały, kosztowny i wymaga ogromnych nakładów zarówno wspomnianych finansów jak i wiedzy, technologi i maszyn budowlanych, maszyn drogowych, maszyny do budowy dróg takich jak m.in: koparki, koparko ładowarki, równiarki, wywrotki, spychy i walce drogowe czy rozściełacze asfaltu.

Najwięksi producenci tacy jak JCB, Volvo, Mercedes, Komatsu, Atlas, Cat czy inni – dwoją się i troją by maszyny wytrzymywały obciążenie prac jakie musi wykonać.

Co chwila powstają nowe, coraz to nowsze modele wspomnianych maszyn budowlanych czy maszyn drogowych….

A zadań do wykonania przy budowie drogi jest cała masa. 

W skrócie wygląda to następująco:

  1. Usunięcie warstwy humusu, a w przypadku remontu stałych dróg asfaltowych, skruszenie starej konstrukcji drogowej
  2. Wyrównanie terenu
  3. Stabilizacja gruntu
  4. Poprawnie wykonana stabilizację należy pielęgnować wodą przez kilka kolejnych dni
  5. Wykonanie wszelkich instalacji drogowych (np: studzienki, ciągi instalacji)
  6. Kontrola jakości
  7. Ułożenie warstwy ścieralnej ( warstwa wierzchnia – najczęściej nawierzchnia z mas bitumicznych, asfaltobeton, beton, kostka brukowa

 

Dodatkowo warto zauważyć że średnio szacowany koszt budowy 1 km drogi (informacje z wykonanych inwestycji) to około 1-1,5 mln za km drogi z tzw. pełnym oporządzeniem.

 

Dlatego idąc z duchem czasu, może warto zastanowić się nad alternatywą w aktualnym budownictwie drogowym.
A takim dobrym zamiennikiem dotychczasowych dróg może być pomysł z przed kilku lat – który świetnie się rozwija, jest ciągle doskonalony i ma wiele innych zalet.

 

Mowa tu o PLASTICROAD – drogi przyszłości wykonane z tworzywa sztucznego, otrzymanego z recyklingu. Czyli utylizując odpady zyskujemy materiał na nowe drogi.

 

 

Zalet dróg tego typu jest cały ogrom. Jednak najważniejsze z nich to:

  • do zastosowania na słabych glebach, np. piaszczystych, czy podmokłych.
  • odporne na temperatury od -40 do +80 st. C, 
  • odporne na czynniki chemiczne, jak sól używana zimą
  • wszystkie instalacje prowadzone są w „wnętrzu” drogi
  • panelowe układanie (zakłada się iż wymaga ono jednego HDS-a i 2 osób)
  • woda odprowadzana jest pod powierzchnię jezdni
  • wg. producenta żywotność takiej drogi jest 3 razy dłuższa niż dróg bitumicznych
  • wykonanie w pełni z materiałów uzyskanych z recyklingu
  • montaż drogi jest około 70% szybszy
  • gdyby zważyć drogę jest ona o 4  razy lżejsza niż bitumiczna

Firma planuje w 2018 roku zakończyć jeden z projektów gdzie owa droga jest w pełni wykonana z ich produktu na odcinku kilkudziesięciu kilometrów.

 

Tego typu przedsięwzięcie może być nie lada gratką dla naszych dotychczasowych budowniczych – ponieważ nie powinno być problemu w czasach gdzie wszystko co EKO jest promowane.

Dlatego warto zastanowić się nad dotacjami na innowacje, ekologie i zakupić zarówno sam produkt jak i maszyny niezbędne do realizacji takich inwestycji.

Biorąc pod uwagę chęć oszczędzania przez nasze samorządy – myślę że mogą chcieć zminimalizować koszty a otrzymać produkt o kilka razy lepszy – otrzymując przy tym nie małą refundację kosztów z Unii Europejskiej.

 

Temat pozostawiam specjalistom do przemyślenia….

 

Nowy Rok i Nowości w MCS Serwis i Naprawa Maszyn to także nowe zlecenia w naszej firmie, nowe działania rozwojowe, nowe maszyny…
Zapraszamy do działu REALIZACJE gdzie możecie śledzić nasze aktualne prace.